۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۶۴۷۴۸
ابوترابی در گفت‌وگو با رسا هشدار داد؛

خطر FATF بیش از برجام است | تحمیل کنندگان هزینه به کشور از مردم عذرخواهی کنند

نماینده مجلس خطر اجرای FATF در کشور را بیش از برجام دانست و گفت: تعلل امروز اروپا در برجام برای این است که توافق FATF در مجلس تصویب شود.
ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام به منزله شکست و درمانده شدن ایران نیست.

وی افزود: مردم ایران سختی‌ و دشواری‌های فراوانی همچون جنگ هشت ساله را پشت سر گذاشتند در حالی که پس از پیروزی انقلاب بسیاری از کشورها مانند روسیه، چین و عراق که در حال حاضر با ما رابطه خوبی دارند در آن دوران دشمن ایران بودند برهمین اساس می‌توان گفت شرایط کنونی نسبت به آن دوران بسیار فرق کرده و ما از نظر علمی و معنوی پیشرفت چشم گیری داشتیم بنابراین با شرایط خوب کنونی آحاد جامعه با حفظ اتحاد و همبستگی تنها باید به فکر رفع مشکلات داخلی باشند.

ابوترابی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی غیر قابل حل نیست، ابراز کرد: اتحاد، رمز پیروزی ملت برای رفع مشکلات و عبور از بحران‌های موجود است ما باید بتوانیم در این شرایط افکار و اندیشه‌های خودمان را متمرکز کرده و دست به دست هم بدهیم تا ایران در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده تا جز کشورهای ابرقدرت به شمار آید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اندیشه و تجربه هشت سال دفاع مقدس را مهمترین عامل برای افزایش توسعه قدرت نظامی دانست و اظهار داشت: امروز ایران از نظر نظامی جز, کشورهای ابرقدرت دنیا به شمار می‌رود اما متاسفانه هنوز نتوانستیم در بحث اقتصادی ابرقدرت شویم که امید است با خروج از این جنگ اقتصادی نتیجه آن ابرقدرت شدن اقتصادی کشور باشد و این هم شدنی است.

وی برجام را یک اشتباه بسیار بزرگ بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و در جلسات متعدد با کارگزاران نظام با عنوانی همچون من به دشمن اعتماد ندارم این مهم را به مسؤولان گوشزد کردند که نباید به دشمنان اعتماد کنند منتهی آقای روحانی و تیم مذاکره کننده به این امر توجهی نکردند و به کار خود ادامه دادند حتی آنانی که در مجلس به برجام رای دادند نیز به این کلام توجهی نداشتند از این رو همه این افراد که آمدند و با بزرگ نمایی برجام به مردم امید واهی دادند و کشور را متحمل هزینه کردند باید از مردم عذر خواهی کنند.

ابوترابی ادامه داد: مردم در دوران تحریم راه و چاه خودشان را انتخاب کرده بودند و مسیرها برای پیشرفت تعیین شده بود و تقریبا ایران در برابر تحریم‌ها واکسیناسیون شده بود اما برجام آمد و همه محاسبات را برهم زد، لازم است مجددا همگی در مسیر استقامت و تلاش به خودکفایی و پیشرفت کشور بیندیشیم و این امر شدنی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا هم امیدی نیست، تصریح کرد: اروپا دوبار در مذاکرات سعدآباد و مذاکرات بروکسل امتحانش را پس داده و در هر دوبار آنها متاسفانه ورژن  دیگر آمریکا بودند لذا به آنها نیز اعتمادی نیست بنابراین حتما باید از آنان اطمینان گرفته شود.

وی در پایان ادامه داد: تعلل امروز اروپاییان به این خاطر است تا توافق FATF در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و به کنوانسیون FATF ایران بپردازند و بعد زیر برجام بزنند که اگر بر اساس FATF ما به کنوانسیون جهانی بپیوندیم خطرش برای کشور از برجام بیشتر است لذا ما باید FATF را مسکوت گذاشته و منتظر باشیم تا اروپاییان تضمین دهند تا بعدا پیرامون آن تصمیم گرفته شود./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

 

 

 

 

ارسال نظرات